Activitats realitzades

2017

CCCB. CULTURNAUTES

LLIBRES FOTOSENSIBLES

Casal d’estiu on hem desenvolupat un taller de cianotípies pels participants, per acabar confeccionant un fotollibre.

 

ARXIU FOTOGRÀFIC DE BARCELONA / ICUB

FOTOSEQÜÈNCIES: IMATGES I VIATGES

Casal fotogràfic d’estiu, on hem treballat amb les imatges de l’Arxiu i diversos formats i tècniques de la fotografia digital.

 

ARXIU MUNICIPAL DE SANT CUGAT DEL VALLÈS

REVELEM EL NOSTRE PASSAT

Taller popular de cianotípies, amb motiu del Dia Internacional dels Arxius.

 

FUNDACIÓ CATALUNYA-LA PEDRERA

FOTOMEMÒRIES 3/17

Seguim amb els tallers de treball fotogràfic amb les imatges, dins el programa REMS (Reforçar i Estimular la Memòria i la Salut).

 

AJUNTAMENT DE SANT CUGAT:

PINTEM AMB LLUM

Activitat educativa fotogràfica realitzada a diverses escoles de Sant Cugat, dins del Pla de Dinamització Educativa, per encàrrec de l’Ajuntament de Sant Cugat.

 

FUNDACIÓ JOAN MIRÓ

l’OBJECTE INVISIBLE

Taller familiar de cianotípies, plantejat com un treball de descoberta i recol·lecció dels objectes i les seves caractrístiques, a la manera de Joan Miró.

 

FUNDACIÓ JOAN MIRÓ

EL QUADERN ANIMAT

Activitat realitzada per famílies de la Fundació Collserola,en la que han confeccionat un flip-book, per comprendre el pas de la imatge fixa a la imatge en moviment.

 

CCCB

FORMACIÓ EN ACCESSIBILITAT I DIVERSITAT

Visita guiada a l’exposició Fenòmen Fotollibre, dissenyada exclusivament per dos col·lectius en risc d’exclusió social, per Apropa Cultura.

 

CCCB

FORMACIÓ “EDUCA AMB L’ART”

Formació artística fotogràfica, adreçada als professionals de l’acció social i educativa, dins la programació Educa amb l’Art per Apropa Cultura, amb la intenció d’apropar-los a la fotografia, el treball amb la imatge i la narració visual.

 

CCCB

FOTOCOL·LECCIONS

Seguim amb el projecte educatiu escolar desenvolupat en col·laboració amb l’IES MIQUEL TARADELL, en paral·lel a l’exposició Fenomen fotollibre, del CCCB, dins la convocatòria “Apadrina el teu equipament”.

 

MINIMÚSICA

VESTIM-NOS DE MÚSICA!

Acció fotogràfica familiar col·lectiva, d’experimentació amb la imatge i el so, dissenyada pel dia Minimúsica.

 

ESCOLA SUÏSSA

VESTIM-NOS D’ART I DIBUIXEM AMB LLUM!

Activitat de lightpainting, realitzada per encàrrec de l’Escola Suïssa dins la programació de la Setmana Cultura, on els alumnes van fer de pintors amb la llum, i de fotògrafs amb les projeccions.

 

FUNDACIÓ CATALUNYA-LA PEDRERA

LLUM, LLUM!

Acció fotogràfica i musical participativa familiar, on la llum i la música van ser les protagonistes, dins del programa de la Pedrera Artlab.

 

FUNDACIÓ CATALUNYA-LA PEDRERA

FOTOMEMÒRIES 2/17

Seguim amb els tallers de treball fotogràfic amb les imatges, dins el programa REMS (Reforçar i Estimular la Memòria i la Salut).

 

2016

FUNDACIÓ CATALUNYA-LA PEDRERA

FOTOMEMÒRIES 1/16

Projecte de treball fotogràfic amb les imatges, dins el programa REMS (Reforçar i Estimular la Memòria i la Salut), que té per objectiu la millora de la qualitat de vida de persones grans amb graus lleus i moderats de malalties neurodegeneratives, com l’Alzheimer.

 

CCCB

EDUQUEM AMB L’ART

Activitat de formació, dins el programa educatiu que ofereix Apropa cultura, a educadors i formadors de col·lectius molt diversos, on vam desenvolupar tres activitats fotogràfiques diferents, per donar-los eines i recursos pedagògics de treball amb la imatge.

 

CCCB

FOTOCOL·LECCIONS 2016/17

Projecte creat i desenvolupat en col·laboració amb el CCCB i l’IES MIQUEL TARADELL, dins la convocatòria Apadrina el teu equipament, treballant el medi fotogràfic a partir de les col·leccions d’imatges creades i col·leccionades pel seu alumnat de 2n d’ESO.

 

CEIP SERRALAVELLA  

RETRATEM-NOS! 

Activitat realitzada amb l’alumnat de 3r de Primària de l’escola Serralavella d’Ullastrell, on hem treballat conjuntament amb mestres i alumnes el retrat fotogràfic, en una sessió teòrica-pràctica a l’escola.

 

ARXIU FOTOGRÀFIC BARCELONA

FORMACIÓ EN GOPRO I IMPRESSORES FOTOGRÀFIQUES.

Taller de formació i treball amb les càmeres GoPro, i amb les impressores fotogràfiques Canon Selphy 1200, pels seus professionals, on van descobrir les possibilitats d’aquests dispositius i com adaptar-los a les seves necessitats.

 

FUNDACIÓ CATALUNYA-LA PEDRERA. 

FOTOMEMÒRIES

Projecte de treball fotogràfic amb persones grans que pateixen malalties neurodegeneratives lleus, dins el programa REMS, (Reforçar i Estimular la Memòria i la Salut).

 

FUNDACIÓ CATALUNYA-LA PEDRERA.

PINTEM DE LLUM RAMON CASAS!

Activitat fotogràfica familiar encarregada per la Fundació Catalunya-Pedrera, realitzada al Mercat de Tots Sants de Món Sant Benet, a la qual vam projectar imatges de dibuixos i pintures de Ramon Casas, damunt dels participants, alhora que els descobrien van poder intervenir-les, fent traçats enlaire amb un punt de llum.

 

AJUNTAMENT DE TARRAGONA. FESTIVAL SCAN.

TARRAGONA. RETRATS I PARAULES.

Acció fotogràfica participativa realitzada pel Festival Internacional de Fotografia Scan, en forma d’intervenció fotogràfica en els Tinglados del Port de Tarragona, consistent en un conjunt de retrats dels participants amb els ulls clucs, alhora que ens transmetien amb una paraula que significava per ells viure a Tarragona.

 

AJUNTAMENT DE SANT CUGAT:

PINTEM AMB LLUM

Activitat educativa fotogràfica realitzada a diverses escoles de Sant Cugat, dins del Pla de Dinamització Educativa, per encàrrec de l’Ajuntament de Sant Cugat. Vam realitzar diverses accions de lightpainting , adaptades a cada escola i a les temàtiques que vam acordar.

 

ICUB/ARXIU FOTOGRÀFIC BARCELONA /IES VERDAGUER:

FOTOSEQÜÈNCIES: FOTOGRAFIAR AMB GOPRO a l’IES VERDAGUER

Taller fotogràfic experimental, realitzat com a prova-pilot a l’IES Verdaguer, dins d’un programa educatiu fotogràfic dirigit als instituts de Bcn, on de la mà de l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona i de CliCme, els/les alumnes van descobrir fotogràficament la Ribera, a partir del treball amb les càmeres GoPro i desenvolupant dues línies de treball proposades, mostrant amb les seves imatges els diferents ritmes que és donen al barrí, així com la seva activitat comercial.

 

ICUB:

FORMACIÓ FOTOGRÀFICA

Taller de formació per al Departament de comunicació de l’ICUB, en fotografia digital i GoPro. Sessió de formació i dossier de continguts.

 

ARXIU FOTOGRÀFIC BARCELONA:

FOTOSEQÜÈNCIES: FOTOGRAFIAR AMB GOPRO

Taller fotogràfic experimental, realitzat com a prova-pilot a l’IES Verdaguer, dins d’un programa educatiu fotogràfic dirigit als instituts de Bcn, on de la mà de l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona i de CliCme, els/les alumnes van descobrir fotogràficament la Ribera, a partir del treball amb les càmeres GoPro i desenvolupant dues línies de treball proposades, mostrant amb les seves imatges els diferents ritmes que és donen al barrí, així com la seva activitat comercial.

 

CCCB:

MAKING FOTOS: OBJECTIU ÀFRICA

Casal fotogràfic realitzat en el marc del Culturnautes, on vam dissenyar quatre espais d’experimentació fotogràfica, inspirades per l’exposició “Making Àfrica”, que vam visitar amb els participants: l’espai Retrata’t de treball amb el retrat, l’espai Les fotografies es mouen!, on vam confeccionar gifs amb tota la seva preparació, l’espai Fem retrats camaleònics, on ens vam vestir per camuflar-nos en els fons fotogràfics, mentre altres companys ens feien fotografies, i per últim el Vestim-nos d’imatges Africanes, on els projectàvem imatges al damunt, vestint-se amb aquestes.

 

FUNDACIÓ JOAN BROSSA:

FOTOPOEMES. UNA IMATGE, UN OBJECTE, UNA PARAULA.

Activitat fotogràfica per adults, que vàrem realitzar en el marc del certàmen Barcelona Poesia 2016, per encàrrec de la Fundació Joan Brossa, on als/les participants van descobrir la relació entre els objectes, les imatges i la poesia, tot analitzant el treball de Joan Brossa i de Chema Madoz, endinsant-los en un món ple d’objectes i paraules. Van realitzar poemes visuals amb diferents elements, que després vàren fotografiar.

 

COL·LEGI MONTSERRAT:

RETRATEM-NOS!

Activitat realitzada amb els/les alumnes de 6è de Primària al Col·legi Montserrat de Barcelona, on vam treballar el retrat a partir de la visita a l’exposició “Cara a cara” de la Fundació Fotocolectania. Vàrem veure junts la mostra, comentant els diferents subgèneres del retrat, les actituds dels fotògrafs i dels models, els recursos formals i expressius de les imatges i d’altres qüestions, per integrar conceptes que després treballaríem amb ells a l’escola.

 

MUSEU DEL DISSENY DE BARCELONA:

VESTIM-NOS DE FOTO!

Activitat familiar de retrat, realitzada amb motiu de l’exposició fotogràfica “Distinció. Un segle de Fotografia de moda”, que vam veure prèviament, per comprendre i integrar el llenguatge visual en la fotografia de moda, per després posar-lo en pràctica, realitzant les seves pròpies imatges. Els participants van recórrer diferents espais del museu, per fer de fotògrafs de moda, apropiant-se dels espais arquitectònics, alhora que ens mostraven les seves capacitats expressives com a models i com a fotògrafs.

 

FUNDACIÓ JOAN MIRÓ:

L’OBJECTE INVISIBLE

Activitat familiar realitzada a la Fundació Joan Miró, on petits i grans van descobrir a partir de la tècnica de la cianotípia, les formes, els volums, les transparències i trets curiosos dels objectes, que tant fascinaven a Miró, enregistrant-les en paper, per obtenir imatges amb les seves característiques tonalitats blaves.

 

2015

FUNDACIÓ JOAN MIRÓ:

CIANOTÍPIES, OBJECTES I PAISATGES

Activitat per adults, on a a els participants van descobrir el món dels objectes de Miró, de la mà de la cianotípia. Aquesta primigènia tècnica fotogràfica permet enregistrar imatges per contacte i les fa visibles amb el seu característic to blau. Els vam proposar treballar amb els objectes, fent composicions de paisatges personals amb cianotípia.

L’OBJECTE INVISIBLE

Activitat familiar realitzada a la Fundació Joan Miró, on petits i grans van descobrir a partir de la tècnica de la cianotipia, les formes, els volums, les transparències i trets curiosos dels objectes, que tant fascinaven a Miró, enregistrant-les en paper, per obtenir imatges amb les seves característiques tonalitats blaves.

 

ESCOLA SALESINA DE ST. BOI:

VESTIM-NOS D’IMATGES I FEM LA NOSTRA FOTO-NARRACIÓ!

Activitat realitzada amb els alumnes de 5è i 6è de Primària de l’Escola Salesiana de St Boi, als que vam proporcionar un seguit d’imatges perque treballessin prèviament, component les seves narracions, que després van escenificar i fotografiar amb nosaltres, creant la seva foto-narració.

 

MUSEU DE SANT CUGAT:

RETRATEM LA REPÚBLICA!

Activitat familiar realitzada amb motiu de la celebració del “Patrimoni Viu” a St Cugat, amb la voluntat de donar a conèixer l’esperit de les escoles republicanes. Varem fer una recreació davant de l’emblemàtica escola Joan Maragall, on les famílies van poder vestir-se com alumnes i mestres, tot impregnant-se d’aquest ambient, de fent-los partícips alhora d’una activitat lúdica fotogràfica, on tant ells com nosaltres vam fer nombrosos retrats.

RETRATEM-NOS!

Activitat realitzada dins l’any dedicat al fotògraf Pere Formiguera, en la qual vam plantejar al públic treballar el retrat com a gènere característic de l’autor i molt present en l’exposició que li feia el museu. Un cop havent visionat breument l’exposició, els vam proposar una doble tasca fotogràfica, copsant imatges a l’interior i a l’exterior, així com diferents fites per experimentar les possibilitats tècniques fotogràfiques.

 

ARXIU FOTOGRÀFIC DE BARCELONA:

DESCOBRIM LA CIANOTÍPIA

Activitat familiar realitzada per encàrrec de l’Arxiu Fotogràfic, que vam desenvolupar com un taller de cianotípies obert a tots els Públics, on els participants podien escollir fotografies del fons de l’Arxiu, escenes quotidianes de Barcelona, que havíem imprès en acetat i funcionaven com a negatiu, perquè poguessin positivar-les a mida postal amb aquesta antiga tècnica fotogràfica.

 

MNAC:

PETITES GRANS MIRADES

Per encàrrec del Museu Nacional d’Art de Catalunya, vam dissenyar dues activitats educatives per públic familiar i escolar, amb les que vàrem treballar amb els participants, a partir de visionar algunes obres de l’exposició del fotògraf Gabriel Casas, i de la comprensió del llenguatge formal de la Nova Visió. Els vam proposar que retratessin els interiors del MNAC, aplicant els elements formals propis de la Nova Visió i cercant el diàleg entre els oposats, dalt/baix, gran/petit, dins/fora, recte/curvat, etc.

 

ESCOLA SUÏSSA DE BARCELONA:

VESTIM-NOS D’IMATGES!

En el marc de la Setmana Cultural a l’Escola Suïssa, vàrem fer una activitat fotogràfica amb els alumnes de 5è de primària, els vam proposar cercar narracions possibles sobre una selecció d’imatges que a els vam donar. Seguidament projectàrem aquestes imatges sobre els nens i nenes, que anaven interpretant les narracions que prèviament havien confeccionat, alhora que fotografiaven aquestes escenes, per compondre finalment la narració completa.

 

FIRA BARCELONA:

B-CULTURE. PHOTOWALKS BARCELONA

Per encàrrec del Saló B-TRAVEL, varem fer tres itineraris fotogràfics per la ciutat, on els participants anaven amb nosaltres, per copsar imatges de llocs privilegiats de Barcelona, i millorar la seva tècnica fotogràfica. En el decurs del dia vam anar penjant-les a les xarxes socials.

 

CCCB:

L’ESPAI NARRA AMB OMBRES

Activitat familiar realitzada a partir de l’observació i comprensió de les imatges d’Antoni Arissa i del curtmetratge de l’artista japonès Kazuhiro Goshima, confrontant la seva relació amb la llum i l’ombra. La proposta va ser recórrer els espais del CCCB, fotografiant-los, per integrar aquests conceptes i fer una narració visual pròpia.

LA LLUM A L’COS

En aquesta activitat familiar, vàrem visionar les fotografies d’Antoni Arissa, per investigar i reflexionar sobre la llum. En aquesta ocasió, a part d’un “laboratori d’experiències” que vam crear, els participants van mirar, experimentar i fotografiar la plasticitat de la llum, el color i les imatges projectades.

 

2014

CCCB:

L’ESPAI NARRA AMB OMBRES

Activitat familiar realitzada a partir de l’observació i comprensió de les imatges d’Antoni Arissa i del curtmetratge de l’artista japonès Kazuhiro Goshima, confrontant la seva relació amb la llum i l’ombra. La proposta va ser recórrer els espais del CCCB, fotografiant-los, per integrar aquests conceptes i fer una narració visual pròpia.

LA LLUM A L’COS

En aquesta activitat familiar, vàrem visionar les fotografies d’Antoni Arissa, per investigar i reflexionar sobre la llum. En aquesta ocasió, a part d’un “laboratori d’experiències” que vam crear, els participants van mirar, experimentar i fotografiar la plasticitat de la llum, el color i les imatges projectades.

 

SCAN. CASA CANALS:

TARRACOCARDS: Fem cianotípies de Tarragona.

En el marc del Festival Internacional de Fotografia SCAN, hem participat amb un taller de cianotípies, vàrem fer una tria prèvia d’imatges de Tarragona, que vam imprimir en acetats transparents, per tal que els assistents puguessin realitzar les seves cianotípies-postals de Tarragona!

TARRACOCARDS: Fem postals de Tarragona.

En el mateix Festival de Fotografia de SCAN, hem fet una activitat familiar, on hem retratat als participants posant a davant d’un fons fotogràfic del barri pescador de la ciutat, el Serrallo, després hem imprès les imatges en format postal per fer Tarracocards, i enviar-les per correu ordinari a qui volguessin, realitzant una acció col·lectiva fotogràfica i de mail-art.

 

MUSEU DELS FARS. PORT DE TARRAGONA:

RETRATEM JUNTS EL FAR DE LA BANYA!

Activitat realitzada al Moll de Costa del Port de Tarragona, amb motiu de la celebració del Big Draw, on els participants van poder fotografiar al Far de la Banya i els seus voltants, per tal de copsar en imatges allò que més els hi agradés, i poder després reinterpretar-ho i representar-ho amb un collage fotogràfic. Pares i nens van a fer un bon reportatge, que van complementar amb estris de dibuix, per tal de fer un gran collage d’imatges.

 

EUFÒNIC. FESTIVAL D’ARTS VISUALS I sonores:

PROJECTA’T: Fes les teves visuals!

Activitat realitzada en el marc del festival Eufònic: Arts sonores i visuals a les Terres de l’Ebre. En aquesta ocasió hem fet una activitat infantil i familiar, per crear jugant amb el medi visual i sonor alhora, on els nens i les nenes han manipulat fulls d’acetats amb imatges impreses, van fer collage, intervencions amb materials variats, que vàrem escanejar per crear un imaginari i projectar-lo seguidament, en la sessió musical d’un dels dj del festival.

 

2013

ARXIU FOTOGRÀFIC DE BARCELONA:

IMAGINEM LA FOTOGRAFIA

Activitat realitzada a l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona amb motiu del Big Draw, organitzat paper Museu Picasso. Els participants, va intervenir uns murals impresos amb imatges antigues de la ciutat, tot imaginant els fragments que no es veien, i fent la seva creativa interpretació de l’escena.

 

MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS DE BARCELONA:

SANT MARTÍ … COM TU L’HAS VIST

Projecte interescolar promogut paper Museu Blau amb la voluntat d’apropar-se a les escoles del districte de St. Martí, oferint una proposta d’aprenentatge i participació als escolars que, per mitjà de la fotografia els provoqués una nova mirada del seu entorn-barri-districte. El treball es va desenvolupar al Llarg del curs escolar, el Museu va confiar-nos la formació dels docents, per dotar-los de recursos, vàrem fer el seguiment de les 5 escoles que van participar, coordinant la selecció de les imatges i gestionant el concurs fotogràfic on-line.

 

MUSEU DE LA XOCOLATA I ARXIU FOTOGRÀFIC DE BARCELONA:

FOTOGRAFIES I XOCOLATA

Activitat oberta a tots els públics que vàrem fer amb motiu del Dia Internacional dels Museus. Vam desenvolupar una activitat que combinava la visita als dos centres, amb les propostes plàstiques de treball amb imatges que es produien simultàniament a l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona i al Museu de la Xocolata. En una intervenint murals, impresos amb imatges del fons de l’Arxiu, a l’Altra creant un embolcall fotogràfic personalitzat de la seva xocolatina.

 

FUNDACIÓ JOAN MIRÓ:

EL QUADERN ANIMAT

Activitat adreçada al públic escolar i familiar, en la qual vàrem treballar amb els participants la confecció d’un flip-book, il·lustrat amb fotografies d’escultures i objectes de Miró, per arribar a comprendre el pas de la imatge estàtica, a la imatge en moviment.

 

EL VIATGE VIRTUAL: El viatge com a projecte fotogràfic multimèdia

Proposta per experimentar la narració amb fotografies, on els participants vàren fer un viatge o recorregut, per explorar les possibilitats de les imatges copsades, en un passeig amb el seu dispositiu digital, que van alternar amb fotografies fetes per mitjà de Googlemaps. Els participants confeccionaren un diari de viatge personal, combinant la ficció i la realitat.

 

ESCOLA MAFALDA:

Dadà 2013

Activitat lúdic-educativa realitzada a l’Escola Mafalda a l’estiu, amb nens de 4 a 7 anys, on cada dia és va fer una activitat fotogràfica diferent amb ells, manipulant negatius, postitius, càmeres estenopeiques, fotogrames o dibuixant amb llum, que van donar uns resultats preciosos.

 

CENTRE DE LA IMATGE TARRAGONA:

ESCOLA VINE A L’ARXIU

Activitat escolar, en la que l’Escola del Carme de Tarragona va venir a l’Arxiu a Treballar dos àmbits temàtics, un vinculat a la Rambla de Tarragona, i l’altre a la seva ciutat ideal. A partir d’imatges de l’Arxiu, pròpies i d’altres recursos, van intervenir uns murals que il·lustraven aquests àmbits i les seves propostes.

 

ARXIU FOTOGRÀFIC DE BARCELONA:

RAVALEGEM A L’ARXIU

Activitat que girava entorn l’exposició de la fotògrafa Consuelo Bautista Raval. L’escola Patronat Domenech de Gràcia va venir a l’Arxiu a realitzar l’activitat, els havíem demanat una sèrie d’imatges del seu barri, que van prendre ells mateixos, buscant el paral·lelisme i diferències entre Gràcia i el Raval, el resultat va ser molt sorprenent, el treball de recerca magnífic i les imatges superiors.

 

2012

FUNDACIÓ JOAN MIRÓ:

MIRADES SINGULARS

Activitat vinculada a l’exposició “La mirada obliqua” que va Fer la Fundació amb imatges de Joaquim Gomis. Els participants havíen de Voltar amb su Càmera punts de vista i Enquadraments en la línia de la “Nova objectivitat” copsant imatges aa a els espais Propers Gastronomia, per editar-les en un llibret en forma de Narració.

L’CAPSA FOTOGRÀFICA

Activitat realitzada amb Càmeres estenopeiques que ELS MATEIXOS participants van confeccionar. Els Assistents van Fer fotografies, i copsades amb l’atzarositat de este mètode, van poder revel.lar-les i positivar-les, completant el Procés. Els Resultats van ser sorprenents i Molt interessants.

 

MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS DE BARCELONA:

SANT MARTÍ … COM TU L’HAS VIST

Formació de Mestres

Dins del projecte “ST. Martí com tu l’has vist” Desenvolupat al Llarg del curs escolar, el Museu Blau ENS va encarregar Fer 1 formació ALS mestres, dotar-les de recursos, eines recurrents i atractives pèls nens, i enriquir a a els Seus coneixements en l’Àmbit didàctic fotogràfic. Vam Fer-els unes classes i un dossier de recursos.

 

ARXIU FOTOGRÀFIC DE BARCELONA:

DESCOBRIM MARK KLETT

Activitat familiar realitzada a l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona, amb Motiu de l’exposició d’aquest fotògraf i la Proposta que li va Fer de “refotografiar” la ciutat. Les famílies van realitzar 1 paisatge urbà personal, a partir d’imatges antigues i noves de l’Arxiu, de de fent collage amb materials diversos.

 

MACBA:

TRACEM MAPES PER LA CIUTAT

Activitat vinculada a l’exposició “El viatge vertical” de Lluís Claramunt, coincidint amb la Festivitat de la Mercè, en quines vam disposar a terra de l’Atri durant uns dies Dues imatges panoràmiques de les Rambles de Barcelona, amb una longitud de 30 m., que traçaven 1 recorregut interior, un viatge. Els participants podien intervenir a els imatges amb dibuixos i frases, també Fer itineraris amb fils de plana, ancorant-les en punts diversos i traçant itineraris enlaire.

 

SCAN:

TARRACO CIUTAT DE LES IMATGES

Activitat realitzada per Encàrrec del Festival de Fotografia Internacional SCAN, al nou Equipament cultural de la ciutat, l’emblemàtic edifici de la Tabacalera a Tarragona. Varem realitzar Dues imatges murals de la ciutat per emprar-les com a fons fotogràfic, Davant dels quals vam retratar ALS participants, en una Sessió fotogràfica al Llarg del dia, diferent i divertida. Els Assistents podien colorejar la seva fotografia com és FEIA antigament ALS estudis fotogràfics.

 

ESCOLA MAFALDA:

donada 2012

Casal d’estiu a l’Escola Mafalda on varem Fer cada dia una activitat fotogràfica diferent amb els nens: Fotogrames i revelat, càmera estenopeica i positivat, Dibuixar amb llum i Fins i tot 1 gimcana fotogràfica.

 

2011

ARXIU FOTOGRÀFIC DE BARCELONA:

 

2015

FUNDACIÓ JOAN MIRÓ:

L’OBJECTE INVISIBLE

Activitat familiar realitzada a la Fundació Joan Miró, on petits i grans van descobrir a partir de la tècnica de la cianotipia, les formes, els volums, les transparències i trets curiosos dels objectes, que tant fascinaven a Miró, enregistrant-les en el paper, per obtenir imatges camb les seves característiques tonalitats blaves.

 

2015

FUNDACIÓ JOAN MIRÓ:

CIANOTÍPIES, OBJECTES I PAISATGES   

Activitat per adults, on els participants van descobrir el món dels objectes de Miró, de la mà de la cianotípia. Aquesta primigènia tècnica fotogràfica permet enregistrar imatges per contacte i les fa visibles amb el seu característic to blau. Els vam proposar treballar amb els objectes, fent composicions de paisatges personals amb cianotípia.

L’OBJECTE INVISIBLE

Activitat per adults, on els participants van descobrir el món dels objectes de Miró, de la mà de la cianotípia. Aquesta primigènia tècnica fotogràfica permet enregistrar imatges per contacte i les fa visibles amb el seu característic to blau. Els vam proposar treballar amb els objectes, fent composicions de paisatges personals amb cianotípia.

L’OBJECTE INVISIBLE

Activitat familiar realitzada a la Fundació Joan Miró, on petits i grans van descobrir a partir de la tècnica de la cianotipia, les formes, els volums, les transparències i trets curiosos dels objectes, que tant fascinaven a Miró, enregistrant-les en el paper, per obtenir imatges camb les seves característiques tonalitats blaves.

 

ESCOLA SALESINA DE ST. BOI:

VESTIM-NOS D’IMATGES I FEM LA NOSTRA FOTO-NARRACIÓ!

Activitat realitzada amb els alumnes de 5è i 6è de Primària de l’Escola Salesiana de St Boi, als que vam proporcionar un seguit d’imatges perquè treballessin prèviament, component les seves narracions, que després van escenificar i fotografiar amb nosaltres, creant la seva foto-narració.

 

MUSEU DE ST. CUGAT:

RETRATEM LA REPÚBLICA!

Activitat familiar realitzada amb motiu de la celebració del “Patrimoni Viu” a St Cugat, amb la voluntat de donar a conèixer l’esperit de les escoles republicanes. Vàrem fer una recreació davant de l’emblemàtica escola Joan Maragall, on les famílies van poder vestir-se com alumnes i mestres tot impregnant-se d’aquest ambient,  fent-los partícips alhora d’una activitat lúdica fotogràfica, on tant ells com nosaltres vam fer nombrosos retrats.

RETRATEM-NOS!

Activitat realitzada dins l’any dedicat al fotògraf Pere Formiguera, en la qual vam plantejar al públic treballar el retrat com a gènere característic de l’autor i molt present en l’exposició que li feia el museu. Un cop havent visionat breument l’exposició, els vam proposar una doble tasca fotogràfica, copsant imatges en interior i en exterior, així com diferents fites per experimentar les possibilitats tècniques fotogràfiques. Finalment van imprimir aquests retrats, molt sorprenents.

 

ARXIU FOTOGRÀFIC BARCELONA:

DESCOBRIM LA CIANOTÍPIA

Activitat familiar realitzada per encàrrec de l’Arxiu Fotogràfic, que vam desenvolupar com un taller de cianotípies obert a tots els públics, on els participants podien escollir fotografies del fons de l’Arxiu, escenes quotidianes de Barcelona, que havíem imprés en acetat i funcionaven com a negatiu, perquè poguessin positivar-les a mida postal amb aquesta antiga tècnica fotogràfica.

 

MNAC:

PETITES GRANS MIRADES

Per encàrrec del Museu Nacional d’Art de Catalunya, vam dissenyar dues activitats educatives per públic familiar i escolar, en les que vàrem treballar amb els participants, a partir de visionar algunes obres de l’exposició del fotògraf Gabriel Casas, i de la comprensió del llenguatge formal de la Nova Visió. Els vam proposar que retratessin els interiors del MNAC aplicant els elements formals propis de la Nova Visió i cercant el diàleg entre els oposats, dalt/baix, gran/petit, dins/fora, recte/curvat, etc.

 

ESCOLA SUÏSSA DE BARCELONA:

VESTIM-NOS AMB IMATGES!

En el marc de la Setmana Cultural a l’Escola Suïssa, vàrem fer una activitat fotogràfica amb els alumnes de 5è de primària, els vam proposar treballar cercant narracions possibles, sobre una selecció d’imatges que els vam donar. Seguidament projectàrem aquestes imatges sobre els nens i nenes, que anaven interpretant les narracions que prèviament havien confeccionat, alhora que fotografiaven aquestes escenes, per compondre finalment la narració completa.

 

 

FIRA BARCELONA:

B-CULTURE. PHOTOWALKS BARCELONA

Per encàrrec del Saló B-TRAVEL, vàrem fer tres itineraris fotogràfics per la ciutat, on els participants anaven amb nosaltres, per copsar imatges de llocs privilegiats de Barcelona, i millorar la seva tècnica fotogràfica. En el decurs del dia vam anar penjant-les a les xarxes socials.

 

CCCB:

L’ESPAI NARRA AMB OMBRES

Activitat familiar realitzada a partir de l’observació i comprensió de les imatges d’Antoni Arissa i del curtmetratge de l’artista japonès Kazuhiro Goshima, confrontant la seva relació amb la llum i l’ombra. La proposta va ser recórrer els espais del CCCB, fotografiant-los, per integrar aquests conceptes i fer una narració visual pròpia.

LA LLUM AL COS

En aquesta activitat familiar, varem visionar les fotografies d’Antoni Arissa, per investigar i reflexionar sobre la llum. En aquesta ocasió, a part d’un ‘’laboratori d’experiències que

vam crear, els participants van mirar, experimentar i fotografiar la plasticitat de la llum, el color i les imatges projectades.

 

2014

CCCB:

L’ESPAI NARRA AMB OMBRES

Activitat familiar realitzada a partir de l’observació i comprensió de les imatges d’Antoni Arissa i del curtmetratge de l’artista japonès Kazuhiro Goshima, confrontant la seva relació amb la llum i l’ombra. La proposta va ser recórrer els espais del CCCB, fotografiant-los, per integrar aquests conceptes i fer una narració visual pròpia.

LA LLUM AL COS

En aquesta activitat familiar, varem visionar les fotografies d’Antoni Arissa, per investigar i reflexionar sobre la llum. En aquesta ocasió, a partir d’un ‘’laboratori d’experiències’’ que vam crear, els participants van mirar, experimentar i fotografiar la plasticitat de la llum el color i les imatges projectades.

 

SCAN. CASA CANALS:

TARRACOCARDS: Fem cianotípies de Tarragona

En el marc del festival internacional de fotografia SCAN 2014, hem participat amb un taller de Cianotípies, vàrem fer una tria prèvia d’imatges de Tarragona que vàrem imprimir en acetats transparents, per tal que els assistents puguessin realitzar les seves cianotípies-postals de Tarragona!

TARRACOCARDS: fem postals de Tarragona

En el marc del Festival de Fotografia de SCAN a Tarragona, hem fet una activitat familiar, on hem retratat als participants posant davant un fons fotogràfic del barri pescador de la ciutat, el Serrallo, després hem imprès les imatges en format postal per fer Tarracocards, i enviar-les per correu ordinari a qui volguessin, realitzant alhora una acció col·lectiva fotogràfica i de mail-art.

 

MUSEU DELS FARS. PORT DE TARRAGONA:

RETRATEM JUNTS EL FAR DE LA BANYA!

Activitat realitzada al Moll de Costa del Port de Tarragona, amb motiu de la celebració del Big Draw, on els participants van poder fotografiar el Far de la Banya i els seus voltants, per tal de copsar en imatges allò que més els hi agradés, per poder després reinterpretar-lo i representar-lo amb un collage fotogràfic. Pares i nens van fer un bon reportatge, que van complementar amb estris de dibuix, per tal de fer un gran collage d’imatges.

 

EUFÒNIC. FESTIVAL D’ARTS VISUALS I SONORES:

PROJECTA’T: Fes les teves visuals

Activitat realitzada en el marc del festival Eufònic: Arts sonores i visuals a les Terres de l’Ebre. En aquesta ocasió hem fet una activitat infantil i familiar, per crear jugant amb el medi visual i sonor alhora, on els nens i les nenes han manipulat fulls d’acetats amb imatges impreses, van fer collage, intervencions amb materials variats, que vàrem escanejar per crear un imaginari i projectar-lo seguidament, en la sessió musical d’un dels dj del festival.

 

2013

ARXIU FOTOGRÀFIC BARCELONA:

IMAGINEM LA FOTOGRAFIA

Activitat realitzada a l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona amb motiu del Big Draw, organitzat pel Museu Picasso. Els participants, va intervenir uns murals impresos amb imatges antigues de la ciutat, tot imaginant els fragments que no es veien, i fent la seva creativa interpretació de l’escena.

 

MUSEU DE CIÈNCIES NATURALS DE BARCELONA:

SANT MARTÍ… COM TU L’HAS VIST

Projecte interescolar promogut pel Museu Blau amb la voluntat d’apropar-se a les escoles del districte de St. Martí, oferint una proposta d’aprenentatge i participació als escolars, que per mitjà de la fotografia els provoques una nova mirada del seu entorn- barri-districte. El treball es va desenvolupar al llarg del curs escolar, el museu va confiar- nos la formació dels docents, per dotar-los de recursos, vàrem fer el seguiment de les 5 escoles que van participar, coordinant la selecció de les imatges i gestionant el concurs fotogràfic on-line.

 

MUSEU DE LA XOCOLATA I ARXIU FOTOGRÀFIC BCN:

FOTOGRAFIES I XOCOLATA

Activitat oberta a tots els públics que vàrem fer amb motiu del Dia Internacional dels Museus. Vam desenvolupar una activitat que combinava la visita als dos centres, amb les propostes plàstiques de treball amb imatges que es produïen simultàniament a l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona i al Museu de la Xocolata. En una intervenint murals impresos amb imatges del fons de l’Arxiu, en l’altra creant un embolcall fotogràfic personalitzat de la seva xocolatina.

 

FUNDACIÓ JOAN MIRÓ:

EL QUADERN ANIMAT

Activitat dirigida al públic escolar i familiar, en la que vàrem treballar amb els participants en la confecció d’un flip-book, il·lustrat amb fotografies d’escultures i objectes de Miró, per arribar a comprendre el pas de la imatge estàtica a la imatge en moviment.

EL VIATGE VIRTUAL: El viatge com a projecte fotogràfic multimèdia

Proposta per experimentar la narració amb fotografies, on els participants varen fer un viatge o un recorregut, per explorar les possibilitats de les imatges copsades en un passeig amb el seu dispositiu digital, que van alternar amb fotografies fetes per mitjà de Googlemaps. Els participants confeccionaren un diari de viatge personal, combinant la ficció i la realitat.

 

ESCOLA MAFALDA:

DADÀ 2013

Activitat lúdic-educativa realitzada a l’Escola Mafalda a l’estiu, amb nens de 4 a 7 anys, on cada dia es va fer una activitat fotogràfica diferent amb ells, manipulant negatius, postitius, càmeres estenopeiques, fotogrames o dibuixant amb llum, que van donar uns resultats preciosos.

 

CENTRE DE LA IMATGE TARRAGONA:

ESCOLA VINE A L’ARXIU

Activitat escolar, en la que l’Escola del Carme de Tarragona va venir a l’Arxiu a treballar dos àmbits temàtics, un vinculat a La Rambla de Tarragona, i l’altre a la seva ciutat ideal. A partir d’imatges de l’Arxiu, pròpies i d’altres recursos van intervenir uns murals que il·lustraven aquests àmbits i les seves propostes.

 

ARXIU FOTOGRÀFIC BARCELONA:

RAVALEGEM A L’ARXIU

Activitat que girava entorn l’exposició de la fotògrafa Consuelo Bautista Raval. L’escola Patronat Domenech de Gràcia va venir a l’arxiu a realitzar l’activitat, els havíem demanat una sèrie d’imatges del seu barri, que van prendre ells mateixos, buscant el paral·lelisme i diferències entre Gràcia i el Raval, el resultat va ser molt sorprenent, el treball de recerca magnífic i les imatges superiors.

 

2012

FUNDACIÓ JOAN MIRÓ:

MIRADES SINGULARS

Activitat vinculada a l’exposició “La mirada oblíqua” que va fer la Fundació amb imatges de Joaquim Gomis. Els participants havien de cercar amb la seva càmera punts de vista i enquadraments en la línia de la “Nova Objectivitat” copsant imatges en els espais propers, per editar-les en un llibret en forma de narració.

LA CAPSA FOTOGRÀFICA

Activitat realitzada amb càmeres estenopeiques que els mateixos participants van confeccionar. Els assistents van fer fotografies, copsades amb l’atzarositat d’aquest mètode, van poder revel.lar-les i positivar-les, completant el procés. Els resultats van ser sorprenents i molt interessants.

 

MUSEU BLAU DE CIÈNCIES NATURALS:

ST. MARTÍ… COM TÚ L’HAS VIST

Formació de Mestres

Dins del projecte “ST. Martí com tu l’has vist” desenvolupat al llarg del curs escolar, el Museu Blau ens va encarregar fer una formació als mestres, dotar-los de recursos, eines recurrents i atractives pels nens, i enriquir els seus coneixements en l’àmbit didàctic fotogràfic. Vam fer-los unes classes i un dossier de recursos.

 

ARXIU FOTOGRÀFIC BCN:

DESCOBRIM MARK KLETT

Activitat familiar realitzada a l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona, amb motiu de l’exposició d’aquest fotògraf i la proposta que li va fer de “refotografiar”la ciutat. Les famílies van realitzar un paisatge urbà personal, a partir d’imatges antigues i noves de l’Arxiu, fent collage amb materials diversos.

També vam fer una sessió amb l’escola Projecte, que va visitar l’exposició i va fer l’activitat amb imatges antigues i noves del Port Litoral de Barcelona.

 

MACBA:

TRACEM MAPES PER LA CIUTAT

Activitat vinculada a l’exposició “El viatge vertical” de Lluís Claramunt, coincidint amb la festivitat de la Mercè, en la que vam disposar al terra de l’Atri durant uns dies dues imatges panoràmiques de les Rambles de Barcelona, amb una longitud de 30 m., que traçaven un recorregut interior, un viatge. Els participants podien intervenir les imatges amb dibuixos i frases, també fer itineraris amb fils de llana, ancorant-los en punts diversos i traçant itineraris enlaire.

 

SCAN:

TARRACO: CIUTAT DE LES IMATGES

Activitat realitzada per encàrrec del Festival de Fotografia Internacional SCAN, al nou equipament cultural de la ciutat, l’emblemàtic edifici de la Tabacalera a Tarragona. Varem realitzar dues imatges murals de la ciutat per emprar-les com a fons fotogràfic, davant dels quals vam retratar als participants, en una sessió fotogràfica al llarg del dia, diferent i divertida. Els assistents podien colorejar la seva fotografia com es feia antigament als estudis fotogràfics.

 

ESCOLA MAFALDA:

DADÀ 2012

Casal d’estiu a l’Escola Mafalda on vàrem fer cada dia una activitat fotogràfica diferent amb els nens: fotogrames i revelat, càmera estenopeica i positivat, dibuixar amb llum i fins i tot una gincama fotogràfica.

 

2011

ARXIU FOTOGRÀFIC BCN:

DESCOBRIM JAQUES LÉONARD

Activitat familiar que vàrem realitzar a l’Arxiu Fotogràfic de Bcn, amb motiu de la descoberta dels arxius i l’exposició que van fer d’aquest fotògraf. A partir d’un llibret- història intervingut per nosaltres amb imatges de Léonard, els nens van realitzar narracions imaginàries a partir d’imatges antigues del fotògraf, fent collage i treballant amb materials diversos.

 

2010

MACBA:

DIBUIXAR AMB LLUM: PURA BELLESA

Activitat familiar realitzada al MACBA amb motiu de la festivitat de Sta. Eulàlia, entorn l’obra de John Baldessari. Vàrem intentar recrear les seves tècniques i maneres de treballar amb materials fotogràfics i d’altres, treballant el collage com fa aquest artista, per apropar-nos a la seva obra i estètIca, plantejant un treball individual de taula i un altre col·lectiu, que consistia en dos grans murals per intervenir-los lliurement al llarg de les dues jornades.